Kunnen wij Roezemoes helpen de heks te verslaan?

Het Koninkrijk

Op vrijdagavond, zo rond een uurtje of 7, is het moment daar dat de welpen van de JPG het koninkrijk van Marnewaria betreden. Op zoek naar hun eigen tentenkamp om daar de slaapspullen alvast neer te leggen voor een fantastisch Noordelijk Pinksterkamp. De leiding heeft er voor gezorgd dat alles weer op de plek staat voor een goed ontvangst, en na het gedag zeggen van de ouders kan het NPK dan ook echt beginnen. En gaat diezelfde avond nog van start met een subkampopening waarbij onze brouwers ons komen ophalen om op bezoek te gaan bij het kasteel, op bezoek bij de koning en koningin van Marnewaria. Bij het kasteel kregen alle welpen te horen dat Roezemoes, de prinses, is opgesloten in de toren door haar ouders omdat zij haar krachten niet onder controle heeft. Ondertussen is er een heks langs gekomen en die heeft een klok betoverde, deze behekste klok laat allemaal rare dingen gebeuren op het moment dat die slaat. Zo is deze avond het vuur van de kok verdwenen zodat die niet meer kan koken. De welpen moeten dus op zoek naar het vuur. ’s Avonds zitten de welpen dan ook bij het kampvuur in het subkamp. Samen met 8 andere groepen zingen zei, schreeuwen zij en genieten van het vuur.

Deze diashow vereist JavaScript.

Krachten oefenen op zaterdag

Na het terugwinnen van het vuur op vrijdagavond is Roezemoes uit haar toren bevrijd op zaterdag ochtend zodat zij haar krachten kon gaan oefenen. Zij moet namelijk de heks weten te verslaan ‘S ochtends gaan alle welpen hun eigen kracht oefenen in het subkamp, onze kracht is dat wij hele goede brouwers zijn van tovenaarsdrankjes. ‘S middags gaat Roezemoes dan de krachten leren en de welpen vertellen aan haar hoe ze dat zou moeten doen. Alle welpen gaan bij andere subkampen langs om daar hun krachten ook aan te leren. Samen zijn wij namelijk sterker.

Deze diashow vereist JavaScript.

Centrale opening en weer die heks…

Op zaterdag is altijd de centrale opening. Alle speltakken, de welpen, bevers, verkenners, rowans en stam zijn dan allemaal op het NPK aangekomen. Het kamp kan dus worden geopend door het hijsen van de vlag, het voordragen van de wet, het ontsteken van het Eeuwig Vuur en door alle themapresentaties te zien. Want iedereen is natuurlijk erg nieuwsgierig wat de ander doet op het kamp.

Deze diashow vereist JavaScript.

’s Avonds heeft Roezemoes geprobeerd om de heks te verslaan, ze had natuurlijk de hele middag alle krachten kunnen oefenen maar de heks bleek uiteindelijk toch veel sterker te zijn dan Roezemoes. De heks heeft weer de hulp ingeroepen van de klok en toen kwamen er vervolgens allemaal rare wezens uit de boom gerend. De welpen moesten daarna in het bos op zoek naar alle wezens om te kijken wat voor wezens er ontsnapt waren uit de boom.

Deze diashow vereist JavaScript.

Subkamplunch, kampinsignes en het seepeert

Na een stevig ontbijt op zondag is het ’s ochtends tijd om te proberen de klok te verslaan. Helaas is dit niet gelukt en is de klok bang geworden. Daarom zit de klok nu boven op het kasteel, maar daar komen wij als welpen natuurlijk helemaal niet bij. Met Roezemoes is afgesproken dat wij met zijn allen zullen oberen om later op de dag de klok alsnog te verslaan. Maar daarvoor moeten alle welpen stenen verzamelen, die stenen zullen dan op een wipwap worden gelegd waardoor alle tovenaars van de verschillende subkampen omhoog kunnen om bij de klok te komen. Maar zover is het nog niet, want het is tijd voor de subkamplunch. Lunch met allemaal lekkere dingen bij verschillende groepen, overal wat lekkers halen en dan lekker op eten. Eén groot festijn wat is afgesloten met een groepsfoto van het subkamp. Hierna begonnen direct de kampinsignes, als koppel of troppel gaan de welpen op pad om bij elke groep een spelletje te doen, wanneer zij dit bij alle groepen hebben afgevinkt kunnen zij bij het kasteel een kampinsigne krijgen, daarnaast hebben zij ook een steen verdient die ze kunnen gebruiken om de klok te verslaan.

Vervolgens is het dan tijd voor een bezoek aan het middenterrein, de mogelijkheid om al het geld uit te geven aan snoep of een fluitje aan de scoutshop. Maar er is natuurlijk ook de mogelijkheid om terug te gaan in de tijd, foto’s te bekijken bij de fotostam of een eigen dasring te maken.

Deze diashow vereist JavaScript.

De klok wordt verslagen, één groot feest!

’s Avonds komen alle welpen, van alle verschillende subkampen weer bij elkaar bij het kasteel. Zij hebben met zijn allen afgesproken om de klok te verslaan. Stiekem komt iedereen dichterbij, en nog wat dichterbij. En dan ineens, schiet iedereen naar voren, leggen alle stenen die we maar konden vinden op de wip. En daar gingen de tovenaars omhoog, onze tovenares – die heel goed kan brouwen – was als eerste boven en heeft samen met de anderen de klok verslagen. De klok was dan eindelijk weg, nu moeten wij met zijn allen alleen nog maar de heks weten te verslaan. Gelukkig hoeft dat pas morgen, eerst is het tijd voor de mega vette, super, awesome, gave en toffe welpendisco!! (Meisjes worden zeker versierd)

Deze diashow vereist JavaScript.

De laatste dag…

Vermoeid wakker geworden na een zware avond is het alweer de derde ochtend dat we wakker mogen worden op de vlakte van de Marnewaard. Helaas betekent dit ook dat het de laatste dag is van het tot nu toe mooie NPK. De eerste puzzel kwam al vrij snel, bekend werd dat een deel van de ontrbrekende bladzijde van het toverboek is gevonden, aan de welpen de taak om de overige stukken op te speuren. Deze werd al gauw gevonden en bleek het recept te zijn voor een toverdrank, als Roezemoes die zou drinken zou ze heel veel sterker worden dan de heks en kunnen we die verslaan.

’s Middags tijdens de bezoekersdag kregen de welpen de mogelijkheid om bij diverse spelletjes ingrediënten te verzamelen. Natuurlijk was het voor de ouders ook de ideale gelegenheid om een bezoek te brengen aan het verkennersterrein of aan het centrale middenterrein.

De heks wordt verslagen!

Het einde van het kamp nadert nu dan toch echt, maar voordat wij kunnen gaan moet eerst nog de heks verslagen worden. De toverdrank is ondertussen gebrouwen door de kok, Roezemoes neemt een slokje maar merkt er verder niks van. Maar opeens is daar de heks en die probeert ook de toverdrank te pakken, alle tovenaars van de subkampen beschermen de drank en Roezemoes gaat in gevecht met de heks en weet haar na een spannende strijd te verslaan! Gelukkig kunnen wij met zijn allen nu rustig naar huis gaan het Koninkrijk van Marnewaria achter ons laten.

Wij hebben ervan genoten, op naar het zomerkamp!

Deze diashow vereist JavaScript.